Thursday, October 22, 2009

Selsema, Sakit Tekak & Batuk

Semalam aku EL, tak berapa sihat. Hidung selsema teruk tak henti2 berhingus. Sakit tekak plus batuk2 sekali. Kalau batuk tu siap berkahak2. Iey.. geli je korang baca kan. Aku yang menghadap ni lagilah seksa dan sengsara. Tapi aku sabar je, masih lagi bertahan datang ke pejabat Isnin dan Selasa, tapi semalam aku dah tak larat sangat. Selasa malam tu Farizal pulak sakit perut kronik, siap muntah2 terbelahak. Tengah malam raba dahi dia, demam pulak. Isk isk.. aku tak sihat, suami pun tak sihat. Nasib baik la selsema Izz dah kurang & dia pun tak meragam sangat kebelakangan ni.

So semalam aku duduk di rumah aje. Tak pergi klinik pun sebab ubat klinik masih berlambak lagi kat rumah. Makan ubat yang ada je. Rasa la lega sikit. Tapi tulah, beza duduk di rumah dan datang ofis ni sebab kat rumah tu selsema teruk macam mana sekalipun cuaca tak sejuk dengan aircond. Kira selsema tu jadi kurang. Tapi kat ofis ni, sejuk bukan main. Manala tak semakin teruk dan teruk selsema nih. Hesh... entah bila mau baik. Sabar jelah banyak2. Farizal semalam dapat mc tapi dia kerja half day, kul 1 baru sampai rumah. Kesian kami, badan tak sihat tapi sebab kerja banyak kena jugak pergi kerja :(

Nak kerja pun takde feel. Tapi terpaksa juga datang kerja. Mana boleh cuti hari2, kerja banyak. Atas meja aku ni bersepah2 kerja menimbun. Bilik kat ofis ni pun sangatlah bersepahnya. Argh.. tensionnya kerja macam ni. Nak jawab panggilan telefon pun tak best. Suara rock. Bila hidung tersumbat mulalah sengau semacam. Kena ulang 2-3 kali pulak bila bercakap sebab orang tak faham. Iey benciiiiiiiiii...

Aku tak suka berada dalam mood yang tak baik. Nanti orang suruh aku buat apa2, mulalah muka aku masam je. Bukan niat tak suka dorang suruh2, tapi memang tak boleh nak senyum sebab hati rasa bengkek. Bengkek sebab hidung tak selesa, tersumbat dan berhingus. Dada lak rasa pedih je macam terbakar. Bila batuk mulalah aku rasa pedih giler kat tekak. Argh... sangat tak suka!

Okey2 aku tak boleh merungut lagi. Lagi banyak aku merungut, lagi bertambah dosa aku. Yelah, penyakit ni kan Allah yang bagi. Kenapa aku nak merungut bila Allah bagi aku penyakit. Patut aku bersyukur yang Allah masih sayangkan aku. Bagi peringatan kat aku yang waktu sihat lawannya sakit. Padanlah muka dengan aku yang mungkin ada buat salah dan silap kat mana2 ni. Huhu.. yolah2 aku mengaku memang aku ada buat salah. Jadi memang dah jadi kewajipan aku untuk bersabar di atas segala dugaanNya.

Ok dahla tu, aku nak sambung buat kerja plus nak kemas bilik sekali. Nak update blog cerita macam2 pun takde mood, nanti mood baik dah datang aku update ye. Entry terpendam ke.. entry basi ke.. kalau aku dah update tu.. korang terpaksalah baca jugak kan?

K daa.. Adios melangkos! (tiru trademark orang)

2 comments:

Chepoh said...

hikkkk..smlm pon aku demam..dua-tiga org gak kawan aku yg demam smlm termasuk ko..hari demam sedunia kot smlm..

Mak Izz said...

aku tak demam la beb, cuma selsema sakit tekak and batuk jeh.

farizal yang demam.

nape aku x demam ar? kalo demam blh dpt mc.

tp syukurlah aku x demam. msh blh bekerja spt biasa arini (wlupun mood ada sedikit kureng)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!