Friday, October 16, 2009

Jamuan Raya BMKK 2009

Rabu, 14 Oktober 2009

Tahun ni jamuan raya bahagian aku (BMKK), hanya terbuka untuk warga BMKK sahaja. Selalunya tiap2 tahun kami jemput pegawai dan staf dari bahagian2 lain. Kenapa kali ni kami tak jemput bahagian lain ye? Kerana ini adalah permintaan dari Y. Bhg. Dato' KP sendiri. Dato' KP minta semua bahagian berkumpul dan adakan jamuan hari raya serentak secara besar2an di dewan pada 15hb nanti. Okey.. kita ikutkan ajelah kan. Saya yang menurut perintah!

Berbalik semula kepada jamuan raya bahagian kami. This year kami berkonsepkan potluck. Bahagian cuma order nasi tomato sebagai main dish manakala menu2 lain setiap staf kena bawak makanan (dah diagihkan orang ni bawak menu apa.. orang tu bawak menu apa.. secara sukarela) then share semua makanan dengan orang lain. Aku rasa lagi best konsep potluck ni kerana dapat jimat lebih banyak wang bahagian (pasti KSU tersenyum riang) dan dapat rasa macam2 menu air tangan warga BMKK sendiri. Menu adalah seperti laksa (Kak Zizah), mi kari (Kak Nurul), nasi impit (Lin), kuah kacang (Datin), koktel, puding, aiskrim, buah-buahan, kek batik, kuih muih, kerepek dan macam2 lagilah. Maaflah yang lain2 tu aku tak ingat sape yang bawak tapi yang pasti masing2 ada bawak makanan (tak kisahlah masak sendiri ataupun beli).

Aku bawak apa? Hehehehehe.. (panjang je hehe tu, lain macam je bunyinye. Ahaks!). Ok meh cite, aku bawak nasi impit 2 bungkus kecik (tu pun sebab nak abiskan stok kat rumah) Campurkan sekali dengan nasi impit yang Lin bawak. Pastu aku buat air teh 'O' ais limau untuk 1 ofis. Kesimpulannya, aku tak bawak apa2 makanan pun :P Walaupun tak bawak makanan, tapi kan aku ada buatkan air untuk semua staf. Consider menyumbang gak la tu kan. Ekekek.. (buruk perangai sungguh)

Takkan cerita je kut. Mehla tengok gambar masa jamuan aritu. Tak banyak pun gambarnya tapi jadilah..



Wow, gambar di atas adalah gambar kawan2 sepejabat bersama menu yang sangat yummy!!! Dari kiri: Kak Nurul (tukang masak BMKK merangkap peniagawati berjaya), Nana (peniaga kuih raya berjaya - tolong bisnes mak mertua), aku (tokei minyak gamat, rujuk wajah yang sangat berminyak sampai boleh buat minyak masak), Ruby (nama sebenar adalah Rabiaton), Erin (ibu kepada Hakim yang lagi 3 hari cukup umur 1 tahun, hepi besday Hakim!) dan Lin (bakal ibu bulan 5 tahun depan, insyaAllah). *Fuh, penat aku fikir description dorang.



Buah-buahan tempatan tidak dilupakan. Ramai jugak yang hantu manggis ye.



Hidang dengan periuk2 sekali, baru awesome! Sila tahu bahawa di dalam periuk bertangkai itu adalah rendang kerang Kak Jizah yang sangat owh.. (hanya Erin saja yang boleh menjelaskan kesedapannya). Kak Jizah bawak penuh 1 periuk, bila petang waktu nak berkemas sume kerang2 termasuk serdak2 missing in action. Tinggal periuk shj semata2. Hebat kan?



Lagi menu2 yang ada. Tak muat meja bujur, terpaksa letak atas meja tepi. Ada koktel, aneka jenis kek, puding dan bermacam2 jenis kuih raya dan kerepek.



Okey ini adalah gambar terakhir. Farizah dan Nana. Nana adalah ofismate. Farizah adalah jiran ofis sebelah. Hehe.. Farizah adalah tetamu luar pertama kami. Tengok atas meja, masih penuh lagi dengan makanan yang hanya luak sedikit. Menu tersangat banyak, ahli BMKK ni berapa kerat je, tu pasal masih banyak lagi. Memang rezeki jiran sebelah.. yang jauh kita dekatkan, yang dekat kita mesrakan, yang mesra kita serasi-serasikan (tagline Aziz Desa). Tagline aku, yang kurus kita gemuk-gemukkan. Hahahahah!

Okey tamat sudah entry jamuan raya bahagian. Pasni entry jamuan raya jabatan pulak. Tunggu!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!