Monday, October 19, 2009

Apa Ada Dalam Handbag?

Hehehe.. mengada je bunyi tajuk aku kali ni kan? Aku memang mood mengada sekarang selepas mood duka lara pagi tadi. Nak gumbirakan hati sendiri kenalah tulis perkara yang aku suka. Lagipun tadi baca blog Serie cam seronok pulak dengan tajuk entry dia "Pe Ada Dlm Handbag Anda Skang". Aku rasa macam bertanggungjawab pulak nak jawab soalan dia walaupun dia tak soal aku pun sebenarnya.

Jangan buang masa lagi, meh baca versi aku.

Eh2 sebelum tu nak brief sikit pasal handbag aku yang murah ni. Handbag aku tak bersaiz besar, sederhana aje. Sebab dulu aku pakai beg besar, kejap je dah jahanam (sebab suka isi macam2, selagi muat beg selagi tu aku isi segala macam benda). So sebagai pengajaran, aku gantikan beg yang dah jahanam tu dengan handbag baru yang bersaiz sederhana agar pisang tidak berbuah 2 kali. (Ini adalah peribahasa, pisang tidak ada kena mengena dengan cerita handbag aku okeh!)

Barang2 dalam handbag aku sekarang, 19 Oktober 2009 adalah:

1. Wallet Milk Teddy kaler coklat - wallet ni hanya simpan kad2 sahaja (mykad, mykid, kad atm, kad bisnes (org punya), kad klinik, kad jusco, kad tesco dan resit2 bil yang kunun2 penting nak rujuk pada masa hadapan. Sila tahu takde duit kertas langsung dalam wallet ni. Hanya kepingan syiling (untuk buat syarat bahawa ini adalah wallet).

2. Beg syiling + handphone - ok beg pink kecik comel ada teddy bear kat luar ni barulah menjadi wallet untuk aku simpan duit untuk belanja hari2 ke pejabat. Aku tak bawak duit banyak ke pejabat setiap hari, memadailah perbelanjaan untuk seminggu. Sekarang pun cuma ada RM10 je dalam tu plus duit syiling sikit, aku ulang alik naik tren guna pas so tak perlu duit lebih. *Lagipun boleh jimat wang dari terbeli benda yang bukan2 if ada salesman/girl datang menjual di ofis or terbelanja beli benda bukan2 bila keluar makan kat shopping mall. Oh ye, beg ni ada 2 zip, 1 letak duit dan 1 lagi letak handphone. Mudah dan menyenangkan!

3. Bedak 2 way cake Maybelline - hangkut je bedak hari2 pergi ofis tapi jarangggggg sangat guna. Hanya guna kalau terasa nak guna (itu pun sebab ada function kat ofis) Kalau tak memang harem. Mungkin kegunaannya lebih kepada nak guna cermin kut (mana tahu tiba2 ada emergency ke yang memerlukan penggunaan cermin seperti.. apa2 jelah. Malas nak pikir)

4. Sapu tangan kaler oren - owh aku lebih prefer menggunakan sapu tangan berbanding tisu. Dulu2 masa zaman anak dara memang tisu adalah benda wajib yang mesti ada dalam handbag. Tapi sekarang, sapu tangan adalah benda wajib. Mungkin sebab aku dah jadi mak-mak kut. Sapu tangan adalah lebih bersih dan bebas habuk (betul ke?).

5. Kunci pejabat (kunci pejabat yang terkandung kunci bilik aku dan bilik bos). Ye sila tahu yang aku tak bawak kunci rumah. Selalu aku memang bawak dalam handbag tapi hari tu aku tinggalkan kat rumah (pasal apa tah), sampai sekarang belum ambik lagi letak semula dalam handbag ni. Kalau ada kecemasan, habis aku! Ar.. aku juga tiada kunci kereta kerana aku tiada kereta. Macam mana aku nak ada kereta sendiri sebab aku takde lesen. Eh bukan2. Aku memang takde kereta sebab aku tak mampu nak beli kereta. Aku miskin...

6. Hari ni aku bawak 3 jenis lipstick. Bawak je, guna tak pun. Tiga2 brand Avon. 1 lipbalm, 2 lagi adalah lipstick kaler pink dan oren. Selalu aku bawak sekali lipgloss (ala2 sexy la bibir kunun2 kalau pakai) tapi hari ni aku tak bawak.

7. Buku bank ASB dan duit untuk simpan (wah.. dari minggu lepas aku hangkut buku bank ni tapi sampai sekarang belum bank in lagi. Isk isk..) *Bila tulis entry ni baru aku teringat pasal nak bank in duit. Haishhhh...

8. Sebatang pen hitam - sape tah cakap dengan aku. PA mesti ada pen dan buku nota kecik dalam handbag. Mudah kalau nak catit apa2. Tapi aku cuma simpan pen, buku nota aku tak bawak. Boleh tak consider kepala otak aku ni je sebagai buku nota (patutlah aku selalu terlupa catit benda2 penting) Hehe..

9. Pendrive Farizal - spare untuk kegunaan pada masa diperlukan. Pendrive aku dah hilang baru2 ni masa isi form HRMIS secara online kat Bahagian Teknologi Maklumat aritu. Frust sangat tau!

10. Botol perfume size miniatur yang dah kosong - korang.. sebenarnya dulu perfume ni ada isi. Baru je last week tumpah. Patutla tiba2 je handbag aku wangi semacam. Aku ingatkan handbag aku wangi sebab berkat aku mengalirkan wang ke tempat2 yang baik (perasan). Rupa2nye perfume miniatur (satu jenis dengan perfume hantaran aku) yang tumpah. Huhu.. sedey gak. Tapi sampai sekarang aku tak buang botol kosong tu, sebab aku sayang. Lagipun aku nak kewangian tu kekal dalam handbag aku sampai bila2 (taklah, tapi aku akan simpan sampai handbag aku ni jahanam. Pas beg jahanam, aku akan simpan botol kosong tu kat rumah kut. Tak pun kalau2 time tu dah rasa kurang feeling, aku buang je la botol tuh) Kihkih.. (sentimental ku hanya sementara)

11. Topeng muka cotton - sekarang aku dah tak pakai topeng muka walaupun selsema. Tak tahu kenapa, maybe sebab dah tak takut dengan wabak H1N1 agaknya. Yelah, kes pun dah tak berapa mengganas (tapi tak tahulah kalau2 KKM off record). Jangan marah aku tau! Tapi aku tetap spare topeng dalam handbag aku. Manalah tahu tiba2 rasa sayang kat diri ke.. aku boleh seluk handbag dan terus pakai (tapi masihkah terjamin kebersihannya?)

12. Hand sanitizer brand Protex - wah.. topeng muka tak mahu pakai tapi hand sanitizer ada la pulak. Aku beli hand sanitizer ni sebab terpengaruh dengan iklan dalam tren. Lagipun memang aku dah lama nak beli, nak amalkan langkah penjagaan kebersihan paling maximum la kunun2. Kerap juga pakai especially bila terasa tangan ni kotor pegang besi & pemegang tangan dalam tren tuh. Lagipun aku suka bau wangi kat tangan selepas pakai. Ghau ghau bau dia.. (tiru Syamsul Ghau Ghau).

13. Of course pas tambang LRT aku. RM100 woh kalau hilang. So, kena jaga baik2!

14. Tiket wayang Papadom last week. Wah.. masih simpan lagi tak buang2. Kenangan bersama Serie (ceh, padahal lupa nak buang. Erm, tunggu dah lunyaila baru buang. Sayangla.. dah lama tak simpan tiket wayang dalam handbag :)

15. 5 keping voucher King's Confectionary Sd. Bhd. bernilai RM1 setiap satu. Ahaks! Pedih je dengar bunyi RM1 kan. Tapi korang, walaupun hanya singgit tapi tetap bernilai. Aku memang suka makan roti. Kat King's ke.. La Boheme ke.. Lavender ke.. semua2 kedai roti aku suka (tapi paling suka kedai roti kat Sogo tu, apa nama kedai tuh lupa pulak) Voucher ni expired bulan 12 nanti, so nanti bila2 aku singgah King's aku tebusla. *Hari tu dah pergi tapi lupa ada voucher. Takpe.. masih valid lagi.

16. Botol Pil Phyto Natal Nona Roguy - motif aku angkut botol ni dalam handbag aku? Untuk pengetahuan semua, pil ni adalah saki baki pil untuk aku makan dalam pantang hari tu tapi sebab aku ni adalah orang yang sangat (cari antonim kepada perkataan berdisiplin) maka dah 7 bulan lebih pun pil ni masih tak habis2 (sepatutnya habis dalam tempoh 45 hari berpantang). Aku baru je bawak hari ni sebab aku rasa aku nak start makan semula. Yelah, kang tak pasal2 pulak expired gitu je. Ingat murah? Owh kenapa aku tak makan di rumah aje ye? Sebab selain daripada aku tak berdisplin, aku juga adalah seorang pelupa. Kalau di rumah, confirmlah benda2 remeh macam ni aku takkan ingat punya. Kalau kat ofis, kemungkinan untuk ingat tu adalah 60%. *Sila rujuk semula kes terlupa simpan duit dalam ASB itu ye!

17. Tisu yang dah digunakan. (What the... heheheh) *Aku tak guna tisu, mesti tisu Izz Haris nih (ahakssssssss).


Okey, tu jelah barang2 yang ada dalam handbag aku hari ini dan pada hari2 lain selalunya. Tu jelah? Hambek ko sampai 17 item. Hello.. baru 17 item ok. Cuba tanya perempuan2 lain? Dah kira sikit la tu... alah takyahla tanya orang lain. Baca blog Serie je.. dengan skru & bateri pun dia hangkut. Motif??? Ekekek.. iey aku jahat. Ada ke mengutuk teman wayang Papadom aku. Eh oklah, aku nak pergi beli makan ni. Tadi rehat tak sempat beli sebab bos ada. PA yang baik mestilah sentiasa berkhidmat untuk bos walaupun waktu rehat (jangan percaya sebab aku tipu. Sebenarnya aku tak keluar rehat tadi sebab aku update blog. Kebetulan je bos pun suruh macam2 tadi, kira terberkhidmat la kiranya. Hehehe)

Tata...

Eh belum tata lagi, sebelum chow aku nak tag kawan2 untuk tulis entry pasal tajuk ni "Apa Ada Dalam Handbag". Silalah jawab jika ada masa free ok. Tak perlulah panjang lebar kalau tak cukup masa. Tapi kalau panjang lebar pun bagus juga sebab aku suka membaca (sebenarnya penyibuk nak tahu apa ada dalam handbag korang). Mesti macam2 jawapan kan.

Siapa aku nak tag?

Yang wajib buat - semua kawan2 kat list Friends Blog aku. Aku spotcheck everyday tau! Aku bagi tempoh sampai hujung bulan ni, tak buat siap! (takot tak kat aku, sila takot ye)

Yang wajib buat jugak - semua follower aku. Alah.. bukan ramai pun follower aku, ada 19 orang je. Hihi.. terima kasihla sudi follow blog aku. Baca ke tak nih? Jangan follow je tapi tak baca (kesian kat korang kena baca cerita panjang berjela aku) Takpe, kalau korang boring.. baca skip2 pun takpe. Aku tak marah (jaga hati follower).

Suka ati nak buat ke tak - kepada mereka yang terbaca entry/blog aku kali nih. Tapi kalau korang pernah buat tag ni dan rasa2 malas nak taip lagi, takyahla. Tapi kalau belum pernah buat dan rasa suka nak buat, aku alu2kan. Tak tahu kenapa, tapi macam best je tulis entry gini sometimes.

Wokeh, dahla. Aku chow dulu nanti jumpa next entry. Tata...

5 comments:

Nur Irfan Juezrie said...

erm.. panjangnya.. berbinau biji mata ju bc.. tambah2 lak petang2 time nk balik, rindu irfan, lapar n sume ada la...

puan serie syasha said...

ha baru ingat, skru tuh aku nak sorok dari adam, sbb masa tu dia main skru tu, aku amik dan terus simpan dlm handbag..tgk2 aku angkut skru tu sampai ke mana2, bleh kata tgk papadom skalik la skru aku tuh..haha..

WILAYAH C.T.M said...

ade mase kite wat ler..mesti lagi berjela2 panjangnya..hehe

Nur Irfan Juezrie said...

akak.. bila balik umah ju terdok saja2, teringat entry akak ni.. mmg menarik.. n mmg nk buat gak.. tp mybe bukan hari ni or mybe jugak hari ni.. tgk la keadaan camne.. jika mengijinkan, akan daku laksanakan segera.. so, klu nk tau, check my blog yeah!!!

Anonymous said...

hheahwasvtitaxSaFW [url=http://bit.ly/elancreditcard]elan credit card[/url] tiooreirbalriyy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!