Friday, July 10, 2009

Shopping Lagi

Lunch break hari Jumaat memang ditunggu2. Boleh berpoya2 bersama rakan-rakan tercinta ke pusat membeli belah sambil window shopping dan mencuci mata. Ahaks! Nak kata sambil menghirup udara segar memang tak sesuai sebab di tengah2 bandaraya KL ni mana nk jumpa udara segar? Hehe..

Eh sebelum tu, pagi tadi dlm pukul 11, aku chow sekejap ke Tabung Haji dgn Leen (geng merayap). Nak buka buku akaun Izz. Dah 4 bulan Izz lahir kt dunia ni tapi baru hari ni aku nk buka akaun dia. Lagipun bahaya duit simpan dalam tangan ni, nanti terguna (mmg dah terguna pun, hahahahah) So kenala simpan cepat2. Jangan risau Izz, nanti yg dah terguna tu mak dgn abah ganti balik ye. Pukul 12 aku dh sampai ofis semula. Sekejap je kan? *Aku nak puji semua petugas kaunter Tabung Haji di TH Perdana, dorang kerja memang sangat pantas macam lipas kudung. Syabas semua! (iklan sekejap jgn marah)

Ok berbalik semula kepada cerita pasal shopping. Niat asal cuma nak beli puting botol susu untuk Izz. Puting2 yang lama dah tak berapa elok. Botol susu Izz kat rumah ada 5, puting baru aku beli masa dapat gaji aritu cuma 3. So kena beli lagi untuk cukupkan untuk kesemua botol. Ada extra 1, boleh simpan untuk guna pada masa2 mendatang. Aku beli puting Y brand Pigeon, sejak lahir Izz pakai puting ni, Kak Eja yg promote. Mula2 dulu aku guna puting jenis rubber (yang kaler kuning tu) but this time aku tukar jenis silikon. Sebab Izz pun dah besar, dah pandai nyonyot puting silikon ni (agak keras sedikit berbanding jenis rubber).

Sebab aku adalah seorang wanita biasa (cewah..) dan disebabkan sekarang ialah musim Karnival Beli-Belah yang betul2 menggegarkan seluruh tanahair dan menggegarkan iman wanita2 biasa seperti aku (hehe) maka aku telah terbeli jugak barang2 lain. Diulangi ye, 'ter' beli. Arghhh... seperti biasa la kan. Orang perempuan kalo tak beli baju mmg tak sah. Walaupun baju tu bukan untuk diri sendiri, tapi untuk anak-anak pun tetap membeli baju jugak namanya kan? Ok. Jangan salahkan aku kenapa aku shopping lagi di tengah2 bulan ni. Dahle duit sekarang pn dh tinggal cukup2 makan sampai hujung bulan ni. Tapi aku tetap jugak tegar membeli sebab harga pun memang tersangat murah. Betul2 jatuh merundum dari harga asal. (Erm aku rasa mmg harga baju2 ni adalah harga standard ketika sale, tapi sebab sebelum ni aku x pernah survey dan beli baju baby, yelah belum ada anak sendiri lagi kan time tu. So aku anggap harga baju2 ni kira dh termurah la sangat, gitu...) Jadi tak salah la aku membeli kan? (kaum ibu mesti setuju, tapi kaum bapa mesti jelinggggg je ni)

Aiseyyyyyyyy... baru je ingat nk upload terus gmbr baju2 yg aku dok shopping tadi. Guna kamera ofis je. Sonang! Boleh terus amik gambar & boleh terus transfer ke pc. Tapi malangnye, tah ke mana usb cable. Jenuh mencari. Erm takpe Isnin nanti aku upload. Leen dah janji nak bawak card reader dia dari rumah. Bolehlah kawan2 menyaksikan hasil belian aku pada hari ini. Huhu... Apepun nak cerita jugak sket, tadi aku berjaya beli puting botol susu Izz sepeket (dalam 1 peket ada 3 biji), 2 helai baju brand Disney untuk budak umur 2 tahun dan 2 pasang baju brand Pigeon untuk baby umur 0-6 bulan. Eh, kenapa aku beli baju budak umur 2 tahun ye? Izz kan baru 4 bulan? Erm, next entry jelah aku cerita ye. By the way, hasil shopping tadi aku HANYA diulangi HANYA menghabiskan RM35.50. Tak sampai pun RM50, kira murahla tu kan. Ekekekek...

Oklah kawan2, cukup sampai sini dulu. Nanti aku tulis panjang (atau membebel panjang2, ahaks! Orang pening pulak nak baca, sampai berpinar2) So tunggu entry seterusnya ye. Aku upload sekali gambar barang2 yang aku shopping hari ni dan ada gambar seseorang. Seseorang??? Siapakah itu? Tunggu.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!