Friday, July 3, 2009

Gambar Merapu Buat Suka-Suka

Entry kali ni aku taknak sambung cite psl pengalaman bersalin tu. Nanti2lah next week ke aku sambung. Mood aku hari ni adalah mood untuk mengupdate entry bergambar. Mehla tengok gambar aku dulu2. Erm, gambar mengarut pn ader. Saje, nk suka-suka. Bagi korang ketawa. Sekali sekala ceria, seronok gak kan?

Ok gambar pertama. Gambar ni aku pernah upload kt friendster lama dulu. Masa ni tahun 2007 (umur baru 25thn) Cewah... baru la sgt. Padahal angka 25 tu dh masuk zaman kertu dh kalo ikut org dulu2. Sebelah kanan tu Adah (dia ni jiran selang sebuah rumah mak aku kt BTR tu). Kami kwn sejak kecik2 lg. G tadika sama2, balik tadika sama2, main sama2 sampaile besor. Sekolah rendah pun sama tapi masa sekolah menengah, dia masuk sekolah asrama. Tinggal la aku sorang2 (hehe.. tipu. Ramai je lagi kwn2 lain yg sekolah sama2 kt BTR tu) Adah kawen ms hjg thn 2007 and sekarang dh punya seorang puteri yg comel. Yang kt belakang nampak spek mata & sedikit gigi kapak tu jiran kitorg gak. Tapi Oyah ni muda sket dari kami. Kalo kami Darjah 4, dia baru Darjah 2. Tapi Oyah lebih advance, dia kawen lebih dulu dari kami. Sekarang Oyah nak masuk 2 org anak dh. Dia kawen beberapa tahun jgk baru dapat anak, anak sulung Oyah pn perempuan jugak. Hehe.. syoklah Izz ramai aweks keliling dia ^_^


Gambar seterusnya, korang jangan gelak ye. Aku memang tak pernah share gambar ni dengan sesiapa. Ni gambar mengarut aku masa merayap dengan Adah masuk kedai kostum kt Berjaya Time Square. Awal tahun 2007 kalo x silap aku. Aku kalo outing dgn Adah mmg suka buat benda mengarut. Apa taknye, member sejak zaman kecik kan. So hatta umo aku dh 30thn pn nanti, kalo berdua dengan Adah ni, aku tetap rasa seperti kanak2 ribena gitu. So, gambar pertama ni aku try topeng yg kiut. Gigi bugs bunny. Comel x? Dapat lak tudung aku time tu kaler pink. Wah... matching sungguh! Ngam2 je topeng tu dengan muka aku yg tembam tu kan.



Pas try topeng gigi bugs bunny td aku try plak topeng ganas ni. Teringin benor nak tgk wajah sendiri kalau betulla muka aku mcm ni kan. Tapi janganler. Elok2 Allah bg muka cantik (perasan) cukup sifat semua, aku nk pulak muka pelik2 ni. Kehkehkeh... aku sendiri pun ketawa tengok muka aku kena benam paku besar cmtu. Iey.. ganasnyeeee... (buruknyeeee...)


Terkekeh2 and terbahak2 aku ketawa dgn Adah ps buat kerja bodoh ni. Siapa kata aku sentiasa serius? Siapa kata aku x buat benda bodoh? (ada ke org kata?) Hahahah... mmg giler betul lah. Tapi best tau sekali sekala buat keje giler pastu ketawa mcm nk pecah perut. FYI Adah x buat kerja giler mcm aku time ni. Dia x berani pakai topeng tu & amik gmbr utk jadikan kenangan (perlu ke nk wt kenangan?) Sebab jaga imej beb... Hahaha, xdelah. Apepun gambar2 ni mmg jd kenangan buat aku. Sekarang pn dah jarang2 jmp Adah walaupun mak aku dan mak dia masih berjiran. Yelah, aku kan dh jauh terpelanting kt Jalan Kebun ni. Huhu... (nsb baik ko ada rumah tau! bersyukur Ji! alhamdulillah...)


Gambar berikutnya ialah gambar zaman aku kt poli dulu. Ha.. jangan tak tau aku pernah jd student poli tau (tak pernah terpikir dlm hidup). Akibat belajar kt poli tu, nah bergaya aku dgn jawatan sekarang ni. Kalo tak, hah.... tercorok jelah aku kt makmal sekolah tu, jadi tukang cuci radas, tukang prepare bahan, larutan dan segala macam lagi lah) Nanti2 aku cerita ye riwayat hidup aku. (Perlu ke?) Ngeh ngeh... Gambar ni aku dengan Su (kami senior dari segi umo kt poli dulu) Dah tua2 baru nk belajar. Hello... belajar sampai ke liang lahad ok. (Tapi kenapa sekarang aku x bljr dah? Isk aku bljr apa. Bljr jadi ibu. Hehehe...) Aku suka gambar ni sebab aku rasa aku comel time ni. (Perlu keeeeeeeeee???? Sila muntah beramai2 ye)


Nak letak gambar apa lagi ye? Dhle cm takde kena mengena je kaitan antara gambar2 tu. La.. dh tentu2 tajuk entry kali ni gmbr merapu buat suka2. Suka2la aku letak gmbr apa kan. Tak gitu? Ok gambar terakhir untuk entry kali ni.


Aaaa... menggamit kenangan silam tak? Ni lah gambar pertama kami amik berdua. Iaitu di hari pertunangan kami. Saje je letak gmbr kabur, hehe. Nk cover muka yg berminyak2 sebab peluh. Panas! Masa ni, kami belum kenal rapat lagi. *Aku rasa even sampai hari kawen pn kami x sempat nak kenal rapat. Ekekek... Hari pertunangan kami ialah hari ke 4 kami bertemu. Ar, mesti korang x percaya kan? Percayalah. Kali pertama jmp ms nk kenal :) Kali kedua, ms open house raya kt umah aku. Kali ketiga ms beli cincin tunang. Kali keempat masa bertunang. Rasa pelik tak? Pelik tapi benar u ols. Dengan pertunangan ini, kami bernikah 7 bulan berikutnya. Dan 9 bulan selepas itu, lahirlah Izz Haris ke dunia. Cewah.. cm sasterawati pulak. Ok tamat sudah entry bergambar kali ini. Nanti2 kta update gmbr lain pulak ye. Tata...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!