Thursday, June 9, 2011

1 Year Old



6 Jun 2010, 9.20 pagi - Lahir seorang puteri comel di PPUKM.

 Foto pertama puteri comel itu - pengikat kepala ala Bienda :)

 Day after - pipi semakin tembam

 Baru sampai rumah opah - tidur lena diulit intan

Jaundis? Argh....

                           Bercukur satu kemestian                                   

Kecil2 lagi sudah tidur lasak

Air liur meleleh, Hasanah ketagih.. (susu la)

Gambar kenangan semasa Hasanah baru dilahirkan, dalam hari dan semasa kecil (macamla sekarang dah besar) Eh.... sekarang dah 1 year old tau!

"Mak.. janganlah letak gambar Hasanah masa baby tu. Hasanah maluuuuuu"

Moga Hasanah jadi anak yang baik, soleh, cerdik, dengar kata, hormat orang tua, fasih lidah membaca al-Quran, tak tinggal solat dan sentiasa mendoakan kedua orang tuamu (hehe). Lav u bebeh! Happy 1st Birthday!!!


12 comments:

Deqna said...

Happy birthday Hasanah! semoga membesar dengan sihat dan menjadi anak yg solehah... Amin..

Mommy Fara said...

Comel. Dan semoga juga Awak dan Suami dapat membimbing Hasanah ke jalan yang diredhai-Nya! Amin!

(untuk saya juga, Amin!)

~AZALEA~ said...

Epi besday nanah (Dania sebut)... tomey ny nanah... same tomey mcm acik le'a... ngeh3x...

Mak Izz said...

deqna - maceh. moga membesar dan sihat bagai juara (kekuatan je bagai juara, fizikal xmo. jgn gemuk mcm mak)

mommyfara - tq. insyaAllah.. Amin Ya Rabbal Alamin..

lea - tq. haha dah lama x jmp nia (izz sebut) sebab acik semat dh blk kg *sobs. acik lea mmg comeiiiii :D

~AZALEA~ said...

haah kan... acik semat blk kg... akak dh tgk baby aliya maisarah lum?? =)

Mak Izz said...

lea - tgk kt fesbuk je. xtau bila nk blk pahang, posa kut :P

Suzila said...

Alo..lo...lo....
kembang2 bunga si ibu tulis nukilan tentang anak kesayangan.
Ak pn turut kembang2 bunga ros merah. huwahuwa
Mudah2an Hasanah menjadi anak yg soleh n selalu menDoa'n mak ayah hingga akhir hayat. Insyaallah. Aminnn

emma said...

WAAA..hasanah...happy bornday ye sayang...ooo sebaya ngan shifaa yer.hihihi...

akak, saya tag akak nieh..sila la join yer..hikhikhik..mecih..heeee..

Mak Izz said...

suzi - mana ko tau aku kembang2 bunga tulis entry nih? tp mmg betol lah. hehe.. pandai betul ko bc isi hati aku ye :) maceh deqnon, AMIN...

emma - ha'ah sebaya shifaa tp shifaa pangkat adik. owh ada tag akak ye, ok nt akak tgk.

ummirayyan said...

eppy besday sannah..

ps:..simut tu same je ngan simut rayyan..hehhee..

tang jambul tu..memang kalo lahir kat PPUKM diorang balut cantu eh..pastu bila da terbukak..nak pasang balik da tak tau...hehehhee

Mak Izz said...

maceh (hadiah xde ke?) a'ah simut tu mmg sama sgt! sanah dpt hadiah dr kwn2 abah. kt HKL pn baby dpt jambul free tau. aku mmg x reti psg balik tp kakak aku teror. rasanye ada simpan lg dlm kotak baby, wt kenang2an. hehehe..

ummirayyan said...

haah..betol..aku pun ader simpan lagi..ehheheh..terkenang lak time kat labour room...ouchhh...sakitnnyeeee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!