Tuesday, May 18, 2010

Wedding di Kg. Morten, Melaka

Ini adalah entry terpendam. Cuti Hari Buruh lepas kami ke Melaka untuk menghadiri majlis perkahwinan anak sepupu saya sebelah ayah di Kg. Morten. Kami ke sana konvoi 3 biji kereta yang dikepalai oleh adikku, En (selaku pemandu Iswara silver), suamiku Farizal (selaku pemandu Gen-2 silver) dan kakakku, Kak Ngah (selaku pemandu Saga Biru).

Pukul 11 pagi bertolak dari rumah ayah di Bandar Tun Razak dan terperangkap dalam kesesakan jalanraya mulai dari exit Nilai hinggalah ke Kg. Morten sendiri. Tempoh buang masa dalam jammed ialah lebih kurang 6 jam. DIULANGI: 6 JAM! Kami sampai di rumah pengantin tepat jam 5.30 petang. Syabas untuk kami sekeluarga kerana tabah menghadapi detik2 menyampah sepanjang 6 jam dalam kereta.

Di bawah adalah gambar2 gedik + group photo + candid kami sekeluarga di majlis kenduri kahwin (yang dah pun tamat sewaktu kami tiba). *Nasib baik khemah belum dibuka dan makanan di khemah VIP masih ada :P


"Ammar, penat tak duduk dalam kereta tadi lama2? Izz sebenarnya suka sebab dapat duduk atas riba mak 6 jam. Yahoo...!!!"


"Ammar tak kisah. Tapi Ammar laparla. Izz.. lauk pengantin tu nampak sedap je, jom kita pergi sana nak?"


Dari kiri: Yang (abang no. 3), anak buah, Abg Nain (sepupu) dan my lovely mak.
*Aik, nape Abg Nain peluk mak lebih2 ni?(baca dengan nada jealous)


Photo group pertama. Semua belum ready. Wahai pakcik photographer, sabarlah dulu. Kasi kami semua ready.


Yay... inilah keluarga besar kami! (Kenapa aku tak nampak macam mengandung, tapi nampak macam sangat gemuk?) Mengandung = Gemuk. Tak Mengandung = Gemuk jugak. Ok abaikan..


Gambar last yang sempat snap di majlis kenduri, Kak Ngah dan bebudak. Dian, Ammar, Izz dan anak buah kepada Dian, Ammar dan Izz (tak tahu nama budak tu sebenarnya). Hahah.. dah bercucu aku ni weh!

Usai kenduri kami bersalam2an dengan tuan rumah meminta diri untuk kembali ke pangkal jalan. Matahari mula berlabuh, maghrib hampir menjelma. Adakah kami terus pulang ke KL? Sudah tentu tidak. Bukan mudah kami hendak sampai ke Melaka beramai2 begini. Kebetulan ada sepupu yang bermastautin di Pengkalan Rama. Destinasi berikutnya adalah ke sana. Cerita selanjutnya, entry selepas ini.

3 comments:

Nur Irfan Juezrie said...

wah.. entry ala2 kak neena.. ok2.. tak sabar nk tnggu next entry..harus la kena stay melaka lg.. coz penat je jem lama2 smpai 6 jam kan?

Fida said...

wah...anak akak u yg ruper adibah noor tu pun da besau ek..tp besau izz lg...len kali jgn lalu hiway..lalu je jln dalam...

Mak Izz said...

jue - ala stay semalam je. tu pun dpt pergi 2 tmpt je.

k'fid - setahun sudah berlalu k'fid. hehe.. skjp je ms berlalu kan. pasni tobat dh, mmg kena ikut jln dlm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!