Monday, December 28, 2009

Cerita Trip to Port Dickson Ditangguhkan

Owh stori mori pasal percutian kami ke Port Dickson terpaksa ditangguhkan buat seketika. Tugas di pejabat sebelum berakhirnya tahun 2009 ini terlebih banyak daripada biasa tak memungkinkan aku punya masa untuk berpoya-poya menulis blog.

Apa benda la yang aku sibuk sangat hujung tahun ni kan? Staf lain tengah berseronok duduk di rumah habiskan cuti tahun. Duduk goyang kaki sambil mengurut leher suami dan melayan karenah anak-anak. Yang bernasib baik dapat bercuti bersama keluarga di mana2 tempat percutian menarik di seluruh Malaysia. Yang tak berapa bernasib baik habiskan cuti di rumah aje tapi tetap seronok kan? Erm.. aku mampu telan air liur jelah. Gulp gulp! (bunyi air liur aku ditelan)

Walaupun tahun baru tak sampai beberapa hari je lagi tapi kat ofis aku ni masih ada mesyuarat2 yang perlu diadakan (persediaan untuk aktiviti tahun depan). Hujung tahun ni jugalah macam2 report nak hantar. Walaupun bukan aku yang prepare report2 tu tapi sebagai staf sokongan, terbias jugaklah kesibukan tu. Cewah, macam pro je. Kasi chancela aku poyo sikit eyh :P

Khamis lepas aku baru terima tugas untuk taip direktori semua bahagian kat jabatan aku nih. Woho.. kena submit hari ni ok! Entah sempat atau tidak tapi takpe, aku cuba siapkan. Kalau tak sempat, esok atau lusa jelah (boleh kan Kak Su... plz...) Fail Meja pun kena update ikut standard format, minggu ke-2 bulan depan nak kena check dah. Adus... Pastu aku kena Isytihar Harta dalam HRMIS, pun belum buat lagi. Macam mana nak buat, maklumat pun belum ada lagi. Petang ni balik rumah harus kena interview Farizal tanya itu ini. Dia je yang ada harta (tapi harta hutang la of course). Aku ni mana ada apa2 harta pun. Izz Haris jelah harta aku dunia akhirat. Ekekek... (ayat kaber, sebenarnya memang miskin pun)

Borang prestasi? Ok dah isi sikit last week tapi masih belum siap. Kena sambung lagi minggu ni, Khamis ni dah kena submit kat bos. Adusss... macam2lah. Macam mana aku nak ada masa untuk update blog? *Cewah.. padahal aku tengah update blog ni. Kihkih.. Ok2 tak mau buang masa lagi. Karang tak pasal2 cerita Trip to PD tu aku sambung time Izz dah masuk darjah 1 nanti. Itu bukan kata cerita dah basi tapi dah jadi tukun. Lagi lama aku simpan, lagi lapuk cerita aku. Silap2 dah jadi fosil. Ekekek.

Ok dahlah, aku nak sambung buat kerja ni. Nak pulun habis2an. Nanti dah setel semua baru senang hati. Baru lapang dada nak sambung cerita. Nur Kasih marathon pun dah tamat minggu lepas, aku masih lagi dengan episod Tanjung Biru. Buhsan!

Sehingga berjumpa lagi!

*Tahniah to my old fren, Awatif Mohd Zubir kerana telah selamat melahirkan cahayamata sulungnya .............. (belum ada nama lagi) pada 27 Disember 2009 di Hospital Pusrawi, Kota Damansara. Baby boy tau! Boleh geng dengan Izz Haris. Moga mama & baby sihat walafiat dan sejahtera selalu. AMIN...

3 comments:

Nur Irfan Juezrie said...

erm.. tangguh lg?? takpa2 sabar menunggu kak oii... heheh.. faham2.. hujung2 tahun mmg cmtu.. ju pun sama..

Chepoh said...

bleh geng sama izz, yusuf, darius...waaa..semua hero2 tau...aku rasa aku nnt dpt baby girl la....korg tunggggguuuuu...hehehehehe..

Mak Izz said...

ju - sbr menunggu k. wlupn dh jd fosil time tuh. hjg thn bz, awal thn pn bz. ntah bila nk free.

chepoh - wah, ada gud news ke tak lama lg? setiaku menunggu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!