Wednesday, December 30, 2009

A.L.O.N.G

Suami dan isteri berbual-berbual di dalam kereta semasa dalam perjalanan ke tempat kerja.

Isteri : Abang, agak2 cukup ke duit yang kita ada untuk tambah dapur dan buat awning tu?

Suami : Rasa2nya cukup.

Isteri : Kalau tak cukup macam mana?

Suami : Buat loanlah.

Isteri : Alah.. setakat 2-3 ribu takkan nak buat loan kat bank kut. Erm.. nak pinjam Alonglah.

Suami : Apa??? Pinjam ahlong??? Jangan mengada2 terfikir nak pinjam ahlong ye. Tak pasal2 je nanti.

Isteri : (Terkebil2 kehairanan) Orang nak pinjam dari Alonglah. Along... (merujuk kepada abang sulung si isteri)

Suami : Owh.. kalau dari Along bolehlah.

Isteri : (Ler... ada ke patut dia terfikir aku nak pinjam dari ahlong? Tak pernah terniat langsung. Anyway...

WAKAKAKAK! LUCUNYERRRRRRRRRRR... ^_^

Perbualan tamat dengan isteri tak henti2 ketawa berdekah2. Suami mula buat muka boring.

MORAL OF THE STORY: Sila dengar betul2 percakapan isteri anda sebelum naik darah. Sekian, terima kasih.

6 comments:

Nur Irfan Juezrie said...

hehe.. mcm tau2 je situasi ini..hihi

rizqaisya said...

whooottt whooottt...
ehhh..
Salam Adha...
aisya ni... :P

anw4r said...

suggest utk menghantar suami cik puan ke pakar telinga utk menghadapi pembedahan telinga.haha!

NeenaAnuar said...

hahaha.. kurang pickup tuu...

Mak Izz said...

aisya - salam aisya.. lama x dgr cite. ada blog rupanye eh. aritu try gak bukak rizqaisya from blog kemar tp x dpt. skg dh blh, so.. keep in touch ya~

anw4r - kekeke.. kalo dia bc ni mesti kecik ati. i x tau...

k'neena - ekekek. mungkin barangkali. pg2 msh mamai :)

zaidi said...

laki hang tu memang camtu rasanya....suruh dia pegi PLKN jek..
aloha dari kawan husband hang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!