Thursday, June 25, 2009

Izz Baca Buku Dengan Abah

Seperti yang aku janjikan. Entry berikutnya adalah entry bergambar. Haha... entah dari mana aku dapat semangat meng'update' blog ye. Mungkinkah dari peminat blog i, lynaleng? Ataupun pengakuan berani dari syasha-syasha? Atau mungkinkah kerana aku terlalu excited dengan pengetahuan baru aku berblog dengan menggunakan mozilla? Iye... ketiga-tiga penyebab tu mmg betul2 menaikkan semangat aku untuk lebih aktif mengupdate blog, menulis dan bercerita tentang apa sahaja. Huhu...

Entry bergambar kali ni aku promote Izz dengan abahnya la ye. Emak Izz kemudian2 ajelah enterframe. Lagipun entry semalam dh enterframe dengan Misha Omar. Hihi... Iklan sket. Masa aku bergambar dgn Misha tu, aku peknen 5bln lebih tau. Tu yg chubby semacam je. *Padahal mmg dulu, kini dan selamanya chubby pun. Hahahahak!

Ok kembali kepada cerita asal. Masa Izz dh start pandai mengagah sebulan yg lalu, aku dan Farizal dah beli buku untuk Izz. Konon2 buku pertama Izz la. Buku tu bkn storybook tapi nursery ryhmes. Aku beli pn kt Mydin je, harga RM6.90. Selain dari beli buku tu, Farizal beli sekali cd lagu kanak-kanak. Macam2lah lagu kt dalam cd tu. Tapi lagu favourite Izz ialah Old Mcdonald. Tiap kali pasang, dia akan menggelenjang-lenjang atas baby bouncer dia tu, sambil angkat2 punggung. Seronok sgtla tu. Dlm buku yg aku beli tu, ada la bbrp rhymes. Tapi yg aku tau nk nyanyi cuma 3 lagu je, selebihnya harrem. So, tiap kali aku nyanyi lagu2 dlm buku tu kt telinga Izz, aku belasah je. Tak kisahla ye Izz, asalkan sebutan betul udahler. Melodi tolak tepi. Gitu.....

Gambar pertama Izz. Izz tdo nyenyak. Ms ni aku baru je sampai umah. Petang2 Izz suka tdo. Pas emak dgn abah sampai baru la Izz bangun. Nak main2 dengan mak dan abah :) Ok kita snap gmbr Izz tdo nyenyak dulu. Apa kt mulut tu? Alat bantuan utk tido lebih lena. Mieh mieh!


Dah malam sket tiba2 Izz meragam pulak. Sebelum tu elok je main2. Farizal cerita kt aku, hari tu Izz meragam, dia bacakan buku Izz elok je diam. Bila berenti baca, Izz mengamuk pulak. So kitorg decide nak bacakan Izz buku. Emak bg abah buku, abah bacakan kt Izz (abah x mau nyanyi, abah baca je, malu nk nyanyi suara x sdp cm mak) Hahahah.... Tengok, khusyuk tak Izz baca buku dengan abah? Begitu khusyuk, walaupun tak pakai seluar. Hahaha...


Hem... asyik betul aktiviti Izz dengan abah ye. Ok, kita snap dulu gambar berdua. Senyum.... one, two, three!


La... nape abah tak pandang kamera ye? Gambar kabur? Sorila ye kawan2. Hp x brp nk canggih tu pasal ler. Asalkan dpt snappy2 jadila kan. Wat kenangan... Ok hampir 10 minit kemudian, Izz mula meragam & mengamuk. Uwaaaa.... Izz dah start boring. Cepatnya anak mak jemu ye. Huhu.. sabar jelah. Tgk gmbr Izz mengamuk, bergoyang2. Jenuh!


Huh, sampai terangkat2 tangan x mau baca dh. Setakat ni jelah ye entry bergambar Izz Baca Buku Dengan Abah sebab lepas Izz mengamuk kamera pn tah ke mana, buku pn tah ke mana. Hehehe... Harap2 besar esok Izz rajin baca buku (buku yg elok2), pandai mengaji Quran dan jadi anak yg soleh dan cerdik. Cerdik yang menyenangkan mak bapaklah, bukan cerdik yang menyusahkan org. Huhu...

3 comments:

ima said...

wahh... anak uji kiut! cam emak nye!
jeles!! nak laki jugak! nak anak jugak! hehe~
da besar anak ko ek... ckp kat dia auntie kecik kemslm eh.

Nur Irfan Juezrie said...

hehehe... boleh kawan dgn irfan la ni..rajin bc buku.. kalau irfan meleleh air liur kalau bc bku.. tak tau la apa yg dibacanya..

syasya said...

rajin mak ayah izz ni..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!