Thursday, August 12, 2010

Izz dan Hasanah

Salam semua,

Amboi lama sungguh aku menyepi dalam blog ni. Cuti bersalin 2 bln betul2 manfaatkan masa menjaga anak-anak di rumah. *Bahagianya bila dah boleh guna perkataan anak-anak :)

Bila hidup tanpa talian internet, tanpa komputer, maka anak2lah yang menjadi hiburan sepanjang masa. Hiburan? Ye, anak2 tu kan penghibur rumahtangga, penyeri keluarga. Walaupun lenguh2 sendi mendukung Hasanah meragam nak berpegang, sakit tekak menjerit larang Izz buat benda bukan2 dan pelbagai lagi perkara2 yang mendatangkan lelah, tapi aku tetap happy. Itu tandanya aku mempunyai anak-anak yang sihat, comel dan keletah. Eh keletah tu aku, bukan dorang. Hiks!

6 Ogos, Izz genap 1thn 5bln dan Hasanah genap 2bln. Oh so cute... anak2ku lahir pada 6hb. Senang nak ingat tarikh lahir dorang. Mudah2an bila anak2ku dah ramai esok (perasan), aku takkan lupa tarikh lahir mereka. Walaupun masa tu umur aku dah cecah 60thn (kalo panjang umur) aku mesti ingat dan kena ingat. Itu tandanya aku masih mengingati hari istimewa mereka walaupun masing2 sudah dewasa dan punya keluarga sendiri. Dan mengingati tarikh lahir mereka juga tandanya aku masih belum nyanyuk ^_^ InsyaAllah...

Apa cerita Izz sejak beradik ni ye? Fuh... kena banyakkan sabar. Walaupun kadang kala terlepas juga tangan ni. Kesian dengan abang Izz. Eh dah lama tak tepek gambar Izz kan? Sejak ada adik ni, nampak sangat Izz dah besar. Dulu badan berisi sekarang dah selim melim. Bukan sebab pemakanan sebab Izz memang pantang nampak makanan semua "Nak.. nak.. nak.." Tapi mungkin faktor diri Izz yang sangat aktif dan lasak.

Tengoklah tu, bukan main lagi melaram pijama BabyGAP mak baru beli. Susah betul nak amik gambar dia. Asik lari sana sini. Geram!


Tak dapat main kamera, main bekas kamera pun jadilah.


Siap menangis lagi! Sabar jelah.


Bukan main seronok lagi dapat main cermin mata abah. Dui..

Hasanah pulak dah checkup 2bln semalam. Berat 5kg. Yang lain2 tak ingat pulak. Hehe.. dulu masa Izz semua aku ingat. Memang berbeza betullah perhatian untuk anak pertama dan kedua. Itu bagi akula. Yang penting dia sihat. Gambar Hasanah xde ye. Anak dara ni kita tak boleh expose lebih2. Hahaha..

Ok, jumpa lagi di lain catatan untuk entry2 tertangguh dan macam2 lagi cerita baru. Tata...

6 comments:

Nur Irfan Juezrie said...

wah.. bestnya dgr cite akak.. slmt kembali ke dunia blog ya.. jgn sepi2 blog tu.. capai target 1 hari 1 entry... muahahaha!!!

ju bila tgk katalog pyjama tu.. mmg kenan dgn pyjama baby gap yg izz pki tu.. tp mlgnya irfan mlm2 tak penah pki pyjama sume time tido..coz umah kami panas... so, tunggu umah baru.. klu suasana sejuk or mampu beli ekon.. akan ju beli dari akak ye.. btw, sume pyjama akak cntik2 belaka.. geram.. tp nk beli tkt tak terpakai.. skg ni pun bj tido tgn pjg irfan tak penah pki pun.. kdg2 pki2 tetiba dh ketat.. yela.. beli time baby2 dulu..

Chepoh said...

takde gambar hasanah?

Mak Izz said...

ju - tq insyaAllah ada ms akak meriahkan blog ni ye.

chepoh - aku create next entry khas utk ko.

Suzila said...

wahh izz da panjang. heheh
haaaa ni mst mak nye beli bju panjamas scara online ni. cm biasa tgk jerh org post2 gmbar baju nih.. heheheh

Chepoh said...

ehehehe...tenkiu...comeynya...pipi tu rasa nk picit2 jek

Mak Izz said...

suzi - izz dh jd abg hokey.. haruslah nmpk dewasa sket kan. yup, pijama online tp aku beli terus kat dealer. xde caj phantaran, jimat kos. kalo bminat contact aku :)

chepoh - kalo nk picit pipi hasanah dtglah jmp hasanah. hasanah pn teringin nk picit pipi untie kemar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!